Juldagen

Jahapp, så var juldagen också över. Är det bara jag, eller är juldagen den segaste dagenpå året? Haha, eller det är nyårsdagen, när man ligger hela dagen och kollar på film med bakfyllan..hehe..

Mamma och jag var ute och gick med vovven förut, och det var jätte härligt väder. Men, när vi inte var så långt hemifrån, ser jag hur det rör sig framför oss. Instiktivt tar jag ett extra tag i kopplet, som mamma håller i. Eftersom varken jag eller mamma ser så bra på långt håll reagerar vi inte först..
När Milly plötsligt skäller till och börjar morra som vi reagerar. Det kom två hundar springande i full fart, lösa mot oss! Jag hinner inte tänka på mig eller få panik, jag tänker bara på att skydda Milly. Så jag börjar skrika så argt jag kan mot hundarna att gå, och bara försöka hålla undan dem. Jag såg att den ena hunden började hoppa mot Millys huvud så jag bara kastar mig mot den för att ta bort den, tänker inte ens på att inte använda händerna..
Sen kom jag på att det inte är så smart, så jag bara försöker sparka bort dem samtidigt som jag gapar på dem. Den ena hunden reagerade faktiskt på det och blev lite osäker. Sen kommer ägarna, de bara står och ropar på sina hundar, springer inte fram eller nått. Herrgud, nu var det tur att Milly inte blev skadad, att jag och mamma inte fick panik utan bara stod så att hon blev skyddad. Har man sin hund lös, får man för fan se till att den kommer direkt när man ropar och ha den inom synhåll hela tiden!
Våran hund lyder inte så bra, därför har vi den kopplad. Jag vill inte stå till ansvar för att något annat djur blir skadat.
Nu gick det som sagt bra med Milly, och oss. Jag är lite hundrädd, men i det läget sket jag i allt och bara tänkte på min älskade hund.
Så alla med hund, se till att ha riktigt koll på den innan ni släpper den lös!
Så mycket för all träning jag har lagt ner på Milly, för att hon ska bli av med sin rädsla för andra hundar. Sen hon blev påhoppad när hon var ung, så har hon alltid varit rädd för andra hundar och alltid tänkt på att bättre attackera först än att bli biten igen. Vi hade kommit en bit, men jag antar att det är helt borta nu...

Jag är så jävla arg på sådana människor, som inte reagerar direkt utan bara står där.. Se till att göra nått för helvete!

Nu har jag blivit av med lite ilska, ska ut och göra stallet, kanske rida lite också..
Love, A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0